Slideshow - címoldal

Kép:

Belépés

Jelenlévő felhasználók

Jelenleg 0 felhasználó és 37 vendég van a webhelyen.

Beszámoló a Franciaországban töltött tanulmányi kirándulásról

Látogatásunk Franciaországban

Amikor megtudtam, hogy a sok munkának gyümölcse születik, azt hittem álmodom……. .

-Mehettek Franciaországba.-mondták.

Nem hittem a fülemnek! De mégis igaz volt.

Október 19-én indultunk. Mikor megtudtuk, hogy a repülő három órát késik az időjárási viszonyok miatt már arra gondoltuk, hogy kész vége, nem megyünk. De egyszer csak lecsökkentették a késést 110 percre. Ettől már egy kicsit jobb kedvre derültünk. Aztán, már nyitották a  kapukat és egyszer azt  csak azt vettük észre, hogy a csomagjainkat egy szalag viszi el, nem tudtuk, hogy látjuk-e még viszont.

Túl estünk az ellenőrzésen, és csak azt vártuk, hogy érkezzen meg a gép, hogy induljunk már el. És meg is érkezett, nagy izgalomban voltunk, már nagyon vártuk, hogy felülhessünk. Ez akkora élmény volt mindannyiunk számára, mivel hogy még egyikünk sem ült repülőgépen. Végre elindultunk, mindenki az ablakoknak volt tapadva, nem győztünk csodálkozni a látványon. Gyönyörűen kivilágított nagyvárosokat láttunk a magasból, de mint minden másnak, ennek is vége szakadt. Leszálltunk Guérettől 400 km-re egy repülőtéren.

Reggel 6 órára érkeztünk meg Guéret sport komplexumába. Reggeliztünk, utána pihentünk, majd elmentünk egy erdőbe, ahol már minden elő volt készítve  a közlekedési versenyhez. Ez a verseny volt az egyik legjobb része a programunknak. A verseny idejére több három személyből álló csapatot alakítottunk ki, egy csapat két diákból, és egy felnőttből állt. A felnőtt nem segíthetett, csak felügyelőnek volt kirendelve. A versenynek az volt a lényege, hogy megtudják, mennyire tudunk tájékozódni. Az erdőben különböző távolságokra voltak elhelyezve, számmal ellátott táblák (16 darab), ezeken a táblákon különböző növények vagy állatok leírásai szerepeltek. Mi kaptunk egy-egy térképet, amin be voltak jelölve ezek a táblák, és egy kérdőívet, amin volt 16 kérdés, ezekre a válasz a kérdés számával azonos számú táblán volt, arról kellet kikeresni. Nagy versengés volt a csapatok között, de mégis segítettük egymást. Miután mindenki végzett összeszedtük a táblákat, és visszamentünk a szállásra, ahol cso-csozással és ping-pongozással “pihentük” ki nap fáradalmait.

Másnap voltunk egy arborétumban, egy tanösvényen és megnéztük, hogy Franciaországban hogyan vágják a fát. A harmadik nap megnéztük a farkasparkot, majd egy kis vásárolgatás után elköszöntünk Guéret csendes városától és Párizs fele vettük az irányt. Amikor megérkeztünk már be volt sötétedve, ezért hamar lepakoltunk, ettünk és elmentünk megnézni Párizst. Többek  között az Eiffel tornyot. Majd vissza mentünk a szállásra és egy hosszas beszélgetés után lefeküdtünk. Másnap reggeli után elmentünk a Természettörténeti Múzeumba, utána kis metrózás után vásárolgattunk, majd elindultunk a repülőtér fele. Vártam már hogy haza jöjjek, de most így visszagondolva még szívesen visszamennék.

Meg szeretném köszönni, mindenkinek, aki közreműködott abban, hogy elmehessünk erre a kirándulásra.

Vaszi Katalin, IX.osztály

Fakitermelés francia módra

Amikor megérkeztünk Franciaország déli részén fekvô kis falucskájába, Guéretbe, még nem tudtam, hogy minek állunk elébe. A tanárok ismertették velünk a programot. Nagyon érdekesnek tûnt ez az ország: sehol egy magyar felirat, hegyeknek hire sincs, mindenki az évszaknak megfelelô színû ruhát visel. Különös volt mindez egy olyan ember számára, aki még nem szívott határon túli levegôt. A múzeumi kiállítások emlékezetesek maradnak, és a fakitermelés is.

Egyik nap mondták, hogy meg fogunk nézni egy fakitermelést.

Gondoltam magamban, hogy ez nálunk mindennapi dolog, hogy az ember elmegy a nagy rengetegbe. Már el is képzeltem, amint a bajuszos bácsi befogja a lovakat, veszi a fejszét, láncfûrészt, szalonnát, házikenyeret, bicskát, felül a szekérre és útnak indul. Arcát megpirosítja a reggeli dér, miközben hangosan válaszol a madaraknak.

Ezzel a szép képpel indultam el a fakitermelésre.

Amikor megérkeztünk, meglepô volt látni, hogy egy hatalmas gépezet fogad, amelyben egy kis termetû férfi ül. Kedvesen fogadta a látogatásunkat. El is gondolkoztam azon, hogy egy ilyen kedves, jóindulatú és gazdag ember hogyan tud azzal a nagy masinával öt perc alatt elpusztítani egy termetes fát… Kérdésemre hamar megkaptam a választ: a gép karján van egy fej, amely megöleli a fát, a láncfûrészlap kinyúlik és volt fa, nincs fa.

Ezután két forgófej segítségével levágja a fa ágait és lehámozza kérge nagy részét.

Ekkor már úgy éreztem, hogy ez sok nekem, de amikor megtudtam, hogy a gépezetbe beszerelt számítógép segítségével mûködik minden, és hogy a fa méretét, súlyát, és más adatokat pontosan lejegyez a szerkezet, rájöttem, hogy sok ember miért munkanélküli. Sôt, még az is kiderült, hogy az illetô csak azért van ott, hogy felvigyázza a gép mûködését.

Érdekes volt a kirándulás. Élmény volt megismerni más szokásokat, új dolgokat, de azért én jobban szeretem a régi, megszokott, favágást. Egy olyan masina lekopaszítaná néhány nap alatt Dél-hegyet is.

Kedves-Tamás Hanga

Még most sem hiszem el, hogy azon szerencsés diákok közé tartozhattam, akik részt vettek a Franciaországi tanulmányi kiránduláson.

Hétfő délután izgatottan és vidáman indultunk el, habár a repülőtéren az éghajlati viszonyok keresztbe tettek nekünk, de ez sem okozott akadályt célunk elérésében.

Első célállomásunk Guéret, ahol nagyon jól telt, szerető emberek finom reggelivel vártak. Ott-tartózkodásunk folyamán betekintést nyerhettünk egy arborétumba, ahol rengeteg fafajtát ismerhettünk meg. Később egy tájékozódási versenyen vettünk részt az ottani erdőben ami nagyon érdekes és hasznos volt, megtanultuk megmérni a fa magasságát, megismertünk különböző növényfajokat, állatfajok viselkedésmódját. Jártunk Farkasparkban ahol éppen etetés volt, ami kéthetetnte egyszer van. Ezekben a napokban megismerkedtünk Guéret gyönyörű utcáival, látványosságaival, rendezett házaival, találkoztunk  Creuse megye prefektusával, Guéret alpolgármesterével, Pays de Guéret elnökével.

Csütörtökön Párizsba mentünk, ahol először az Eiffel-toronyhoz látogattunk, már nagyon vártam ezt a pillanatot. Voltunk a Champ-Elysées-en ami már karácsonyi fényeiben tündökölt. A Diadalívet sem hagyhattuk ki, na meg az Óriáskerék…ez volt a kedvenc estém…

Utolsó nap meglátogattuk Párizs Füvészkertjében található Természettudományi Múzeumot, melynek  részeként a földi élet fejlődésének szentelt Őslénytani és Összehasonlító Anatómiai Galériába gyönyörködhettünk.Visszafele  láthattunk a Notre Dame-ot, a Louvre-t és a Szerelmesek hídját is.Visszamentünk a hotelbe ahol ebédeltünk, megismertük a francia konyha kedvenceit is. A nap további részében szuvenireket, ajándékokat vásároltunk, majd magunk mögött hagyva ezeket a fantasztikus napokat elhagytuk Párizst ….

Végül nagy köszönetet szeretnék mondani a mentoroknak, szervezőknek, kisérőknek a segítségért, türelemért, tapasztalatcseréért, hogy megvalósitották ezt a csodálatos utat. J

Csata Sára „Köllő Miklós” Ált.Isk. VIII.B

Még most is emlékszem arra a pillanatra, amikor megtudtam: mind a négy csapat mehet Franciaországba. Először is köszönetet szeretnék mondani azért, hogy mindannyian megtapasztalhattunk egy más világot, egy más tájat, Franciaországot.

Jóleső érzéssel töltött el, hogy a városokat beborító sűrű köd okozta késésünket megértették, és előkészített étellel várták az elfáradt utazókat. A reggelit követő pihenésünk után gesztenyét szedtünk, majd kimentünk az erdőbe, ahol egy tájékozódási verseny résztvevői lehettünk. A csapatok mind nagyszerűen teljesítettek. Ez alatt rengeteg mindent megtudtunk az erdő állatairól, madarairól, növényeiről és nevezetességeiről. Megtanultuk, hogy hogyan kell kiszámítani egy fa magasságát. A verseny végeztével szemügyre vehettük a várost, a guéreti életet, s a napot ping-pongozással és asztalifocizással zártuk.

A második nap, szerdán meglátogattunk egy hatalmas arborétumot, amelyben száznál is több fafélét figyelhettünk meg. Meseszép volt. Az arborétum után végigmentünk egy tanösvényen, a tanösvény után betekintést nyertünk a guéreti fafeldolgozás rejtelmeibe, amely szerint percek leforgása alatt képes egyetlen gép kivágni egy fát, megtisztítani azt az ágaitól, lemérni a hosszúságát és feldarabolni.

A harmadik nap meglátogattuk a guéreti farkasparkot, épp ekkor etették a farkasokat. Később alkalmunk nyílt szétnézni a guéreti piacon is.

A Guéretben való tartózkodásunk ideje során rájöhettünk arra, hogy Laurent bácsi mindenben segítségünkre állt, és kedvesen mosolyogva örömet csalt a mi arcunkra is.

A kb.1500 fő lakosú Gueret-t elhagyva elértük a hét csúcspontját, Párizsba utaztunk. Még csütörtökön este láthattuk az Eiffel tornyot, ezúttal nem képen, hanem teljes életnagyságba. Káprázatos egy építmény. Miután elegendő mennyiségű fényképet készítettünk visszamentünk a szállodába, ahol megízlelhettünk különlegesebbnél különlegesebb francia ételeket, kagylót, külömböző halakat, s még sok más egyebet. Egy szempillantás alatt eltelt az éjjel, mire észbe kaptunk már az ébredő főváros zajai szivárogtak be a nyitott ablakon keresztül a csendes szobánkba. A borús idő nem igazodott hangulatunkhoz, inkább ellentétet hozott létre az időjárás és a hangulatunk között. A reggeli után betekintést nyertünk a párizsi Természettörténeti Múzeumba. Bámulatos volt látni azt a sok növényt, fákat, na és azt a tömérdek állatot. Irigyelhetnek nyugodtan az itthoniak, mert ilyen élményben, sőt még hasonlóban sem volt soha részem.

A buszozás során az ablakra rátapadva, elkáprázva néztük az elénk táruló csodálatos alkotásokat: a Champs-Élysées sétányt,  a Louvre múzeumot, a Notre Dame-ot, a szerelmesek hídját, a Diadalívet, a sok szökőkutat és még sok más egyebet.

Végül elmondhatom azt, alig értem haza már hiányzik Franciaország, Párizs, na és persze Guéret.

Remélem, hogy a tapasztalatokat amiket szereztünk Guéretben továbbadhatjuk, ezzel jó példát mutatva a jövő nemzedékeinek.

Kovács Vivien-Emma, Benedek Elek Pedadógiai Líceum , IX.A osztály

A további élménybeszámolókat elolvashatják a későbbiekben.

Addig tekintsék meg a Franciaországban készült képeket ide kattintva.